terug naar overzicht

PeopleWare: meer grip op leaseauto kosten

"PeopleWare is een IT Service Provider gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en beheren van ICT-infrastructuren."

PeopleWare is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een grote IT Service Provider met zo’n 200 collega’s. Met outsourcing van IT specialisten als core business was het dan ook geen vreemde keuze om het wagenparkbeheer uit te besteden.

Meer grip op kosten

Jan van Liempt, directeur PeopleWare vertelt: “We zijn als bedrijf flink gegroeid, waardoor we meer grip willen op kosten. Outsourcing is een van onze belangrijkste diensten. Waarom zouden wij dan zelf wagenparkbeheer blijven doen? Door de omvang en complexiteit loont het de moeite om wagenparkbeheer uit te besteden aan een partij met kennis van zaken. De keuze voor fleetkennis was vervolgens snel gemaakt. fleetkennis begreep onze vraag het beste en liet zien dat ze als onafhankelijke partij vanuit het belang van de klant handelen.”

Significante kostenbesparing

fleetkennis heeft PeopleWare geholpen met het opzetten en implementeren van een nieuwe leaseregeling. Door veranderingen in wetgeving op het gebied van bijtelling was het belangrijk om de leasekosten opnieuw te bekijken. “Samen hebben we gekeken hoe er winst te behalen valt. We hebben drie partijen geselecteerd om zaken mee te doen en nieuwe contracten met ze afgesloten. Hiermee hebben we een significante kostenbesparing bewerkstelligd.”

 

Jan van Liempt, directeur PeopleWare: fleetkennis begreep onze vraag het beste en bewees dat ze als onafhankelijke partij vanuit het belang van de klant handelen.”

 

Ontzorgd door partner met kennis van automotive

Doordat fleetkennis nu het beheer doet, heeft Jan meer grip op de kosten. Hij heeft inzicht in de kosten en kan daardoor beter sturen. Bovendien krijgt PeopleWare nu pro actief advies over de laatste ontwikkelingen in de automotive, bijvoorbeeld over wijzigingen van de standaardmodellen binnen de leaseregeling en leasecategorieën. “Ik heb regelmatig contact met onze vaste contactpersoon Nick, dat is heel prettig. Hij waarschuwt ons wanneer hij iets opvallends ziet in onze cijfers en houdt ons op de hoogte van ontwikkelingen in de automotive.”

Steeds een stapje verder

De toekomst ziet Jan positief tegemoet. “Ik ervaar een constructieve samenwerking en heb het gevoel dat we grip hebben op de zaak. Vanuit die grip verzamelen we nu de benodigde informatie over bijvoorbeeld het aantal gereden kilometers en brandstofverbruik. Daar valt nog winst te behalen, dus dat is de volgende stap. Zo gaan we steeds weer een stapje verder, samen met fleetkennis.”

wat is het resultaat?

  • Grip op kosten
  • Kostenbesparing
  • Ontzorging door partner met kennis van automotive