contact
terug naar overzicht

lancering mijnfleetkennis: een 24/7 vraagbaak voor berijders

28 februari 2025

fleetkennis zet een nieuwe stap in het optimaliseren van haar dienstverlening met de introductie van mijnfleetkennis, een online portal waarin berijders dag en nacht toegang krijgen tot veelgestelde vragen. Onze Management Trainee Iris van der Rijst is verantwoordelijk voor de uitrol van deze kennisbank en vertelt wat klanten en berijders zoal mogen verwachten.

De nieuwe standaard

“De mijnfleetkennis-omgeving wordt klantbreed uitgerold”, deelt Iris, die momenteel de afdeling Proces & Implementatie haar thuisbasis mag noemen. “We merken dat berijders de behoefte hebben om ook buiten kantoortijden bij ons terecht te kunnen voor vragen. Via mijnfleetkennis kunnen ze 24/7 zelf antwoorden vinden op de meest uiteenlopende vragen – van bandenwissel en leaseregeling tot praktische tips.

Overigens blijft direct contact een belangrijk speerpunt. “Er zijn berijders die liever even bellen”, zegt Iris. “Dat begrijpen we en blijven we gewoon faciliteren. Zie mijnfleetkennis vooral als een extra keuzeoptie. Wij vinden het belangrijk dat we berijders op zoveel mogelijk manieren kunnen bedienen.”

Afbeelding met tekst, schermopname Automatisch gegenereerde beschrijving

Van technische kennis tot communicatie

Binnen de afdeling Proces & Implementatie hield Iris zich de afgelopen periode ook bezig met de technische kant van mijnfleetkennis. Door met HTML en CSS te werken, heeft ze een onverwachte verdieping in haar taken gevonden. “Ik mocht opeens programmeren”, lacht ze. “Dat was voor mij compleet nieuw. Gelukkig hielpen collega’s me op weg. Ik ben blij met het resultaat. Door de typische fleetkennis lay-out voelen berijders er zich meteen thuis.”

Management Trainee met brede blik

Naast het uitrollen van mijnfleetkennis krijgt Iris de kans om andere gebieden binnen fleetkennis verder te ontwikkelen, zoals de bedrijfscommunicatie en het organiseren van evenementen. Een rol die haar op het lijf is geschreven gezien haar achtergrond in facility management. Haar organisatorische talent bracht ze in december nog in de praktijk bij de leveranciersborrel.

Uiteindelijk draait Iris mee op alle afdelingen van fleetkennis. Iris: “Ik ondersteun waar nodig, doe veel on-the-job ervaring op en ben een soort vliegende kiep die projecten een stap verder brengt.” Door de opzet van het traineeship ziet ze in vogelvlucht hoe alle processen en teams binnen fleetkennis opereren. “Het is leerzaam om te zien welke tools we gebruiken om werkprocessen te versnellen”, zegt ze daarover. Als voorbeeld noemt ze het e-mailsysteem dat fleetkennis gebruikt. “Dat biedt meer overzicht en mogelijkheden dan mailen via Outlook. Informatie is nu op één plek geborgd – dat maakt het overdragen van taken bij afwezigheid heel soepel.”

Denken in mogelijkheden

Iris is te spreken over het traineeship. “Ik krijg hier veel kansen om mezelf te ontwikkelen. Door mee te draaien met verschillende afdelingen, zie je hoe alles met elkaar samenhangt en leer je veel van collega’s die allemaal ergens in gespecialiseerd zijn.” Over het restant van haar traineeship is Iris positief gestemd. “Geen dag is hetzelfde; die afwisseling maakt werken bij fleetkennis ontzettend interessant. Er liggen nog genoeg andere projecten op me te wachten. Het is inspirerend om te werken in een omgeving waar zoveel ambitie is.”

wellicht is dit ook interessant voor u