2 mei was het dan zover: onze eerste werkdag op een prachtige nieuwe locatie in Houten. Nog voor de oplevering trok ons kantoor al veel bekijks, onder andere van RTV Utrecht. Ons nieuwe kantoor naast de A27 is volledig ingericht op het werken en (zakelijk) ontmoeten van nu. Directeur Jeroen van der Rijst vertelt in dit interview wat fleetkennis hiertoe bewoog.
Vanwaar de verhuizing?
“Ons oude pand voldeed niet meer aan de standaarden die je van een kantoorruimte mag verwachten. De keuze was dan ook snel gemaakt toen een casco kantoorruimte aan de A27 vrijkwam. Het fijne aan vanaf nul beginnen is dat je alles volledig naar eigen smaak kunt vormgeven.”
Wat kenmerkt de nieuwe inrichting?
“Ons kantoorbeleid maakt hybride werken mogelijk. De samenstelling op kantoor is veranderlijk; met dit in het achterhoofd zijn de kantoorruimtes zo ingericht dat medewerkers, leveranciers en klanten er gemakkelijk kunnen aanlanden. De ruimtes zijn van alle gemakken voorzien om plug-and-play aan de slag gaan. Ook zijn er aparte concentratiewerkplekken voor optimale focus en overlegruimtes om – al dan niet digitaal – plaats te nemen met collega’s of relaties. En ons paradepaardje: het workcafé – een mooie lunch- annex inspiratieruimte waar men tussen de bedrijven door informeel samenkomt en ontspant.”
Hoe komt het nieuwe kantoor tegemoet aan de huidige mobiliteitswensen?
“Bij fleetkennis faciliteren we alle manieren van vervoer. Niet alleen voor onze klanten en hun berijders, maar ook voor ons eigen team. Hier is qua ligging rekening mee gehouden. Zo bevindt zich op een armlengte afstand van het gebouw een bushalte. Voor degenen die op de fiets, e-bike, speed pedelec, elektrische scooter of met de auto komen zijn er meer dan voldoende stallings- en oplaadmogelijkheden. We bieden alle ruimte om naar kantoor te komen zoals men dat wenst, onze klanten en leveranciers natuurlijk niet uitgezonderd.”
Hoe komt jullie wens om de meest persoonlijke mobiliteitsbeheerder van Nederland te zijn tot uiting in het nieuwe kantoor?
“Ondanks de thuiswerkmogelijkheid zien we dat de dagelijkse kantoorbezetting bijna 100% is. Het kantoor voelt als een clubhuis. Een familiaire plek die al direct bij binnenkomst gemoedelijkheid uitstraalt en waar we prospects en klanten met veel plezier uitnodigen en rondleiden. Het zegt veel dat klanten die over de vloer komen zich vrij voelen hun laptop even open te klappen om wat werkzaamheden op te pakken.
Bij fleetkennis draait het om kwalitatief goed werk leveren, tegen de beste voorwaarden en rekening houdend met persoonlijke omstandigheden. Een functioneel en sfeervol kantoor als deze levert daar een actieve bijdrage in. We voelen ons helemaal thuis in het nieuwe kantoor. Ben je in de buurt en wil je langskomen? De koffie staat klaar!”
Wees welkom op ons nieuwe adres:
fleetkennis
Meidoornkade 12
3992 AE Houten
Word fleetkenner!
Zie je kansen waar anderen problemen zien? En heb jij zin om in de hoogste versnelling te werken aan je eigen ontwikkeling? Word fleetkenner! Bekijk hier onze openstaande vacatures: www.fleetkennis.nl/vacatures/