contact
terug naar overzicht

nieuwe fleetmanagers Matthijs, Jilli-jan en Gabriëlle stellen zich aan je voor

14 maart 2023

In korte tijd heeft fleetkennis drie nieuwe fleetmanagers mogen verwelkomen. Welkom Matthijs, Jilli-jan en Gabriëlle! Hieronder stellen ze zich graag aan je voor.

Matthijs Molema

Als voormalig eventcoördinator en bedrijfsleider in de horeca is Matthijs graag het aanspreekpunt voor klanten. Hij zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat alles op rolletjes loopt. Sinds kort doet Matthijs dat met dezelfde passie voor onze klanten.

Matthijs – een gangmaker met een groot verantwoordelijkheidsgevoel – omschrijft zijn start bij fleetkennis als fijn en vertrouwd. Hij ziet volop parallellen met de hospitalitybranche; gaan voor de beste beleving en het beste resultaat, door aan te voelen wat de situatie nodig heeft en daar direct op in te spelen.

Matthijs is goed in het leggen van verbanden. Dankzij zijn sterke cijfermatige inzicht navigeert hij op natuurlijke wijze tussen voertuigenwaardes, leasetarieven, contractgegevens en kentekens. Maar het zijn vooral de servicegerichtheid en diversiteit aan werkzaamheden die Matthijs fascineren.

“Geen dag is hetzelfde bij fleetkennis. Je maakt hier alles mee: van eerstelijns-ondersteuning tot aan het bijwonen van kwartaalgesprekken en het opmaken van rapportages. Je wordt goed op sleeptouw genomen bij collega’s en ziet de gemeenschappelijke passie overal in terug. Dat deze branche – en deze club in het bijzonder – zoveel bij me losmaakt, had ik niet verwacht.”

Jilli-jan de Groot

Jilli-jans affiniteit voor de mobiliteitssector is goed te herleiden naar zijn achtergrond in de autotechniek, sociale geografie en planologie. En dan hoofdzakelijk in het stroomlijnen van vervoersbewegingen en het oplossingsgerichte denken dat erbij komt kijken.

Jilli-jan omschrijft fleetkennis als een horizontale organisatie met een gemoedelijke sfeer waar iedereen elkaar kent. Hij is zeer te spreken over het dynamische karakter van fleetkennis, de rol die hij bekleedt als fleetmanager en het nauwe klantcontact. “Bij fleetkennis ken je de klant en hun berijders. Relaties zijn hier echt voor de lange termijn. Door de persoonlijke manier van werken hebben klanten het gevoel dat je onderdeel van hun team bent. Dat werkt fijn.”

Zorgen voor een soepele transitie voor alle klanten, zo omschrijft Jilli-jan zijn persoonlijke missie. “Snel kunnen schakelen is een must in deze branche. De opgelopen levertijden van leaseauto’s en de tussentijdse prijsverhogingen die autofabrikanten hebben doorgevoerd, stellen de sector voor de nodige uitdagingen.” Het zijn juist die uitdagingen waar Jilli-jan energie uit haalt. “Als fleetkennis heb je er geen directe invloed op, maar door alle marktontwikkelingen te overzien, mobiliteitsoplossingen op maat uit te werken en transparant te communiceren met klanten lopen we meestal op de feiten vooruit.”

Wanneer Jilli-jan mogelijkheden ziet voor procesverbeteringen, schuwt hij niet om zijn plannen te delen. “Dat is de aard van het beestje”, zegt hij zelfbewust, terwijl hij wijst op de ruimte die fleetkennis daarvoor biedt. “Het mooie aan dit vak is dat je samen met klanten en mede-fleetkenners mag pionieren in een branche waarin geen dag en geen hulpvraag hetzelfde is.”

Of dit direct ook Jilli-jans spreekwoordelijke kers op de taart is? Daarover zegt hij het volgende: “Het vertrouwen krijgen om de plannen op de tekentafel uit te rollen en te implementeren voor klanten, is het mooiste wat er is!”

Gabriëlle Busselaar

De mobiliteitsbranche is geen vreemde voor Gabriëlle. Ze heeft haar sporen verdiend in de autoverhuur, waar ze onder meer de planning verzorgde. De invulling die fleetkennis geeft aan fleetmanagement is een compleet andere ervaring, merkt ze op. “In de autoverhuur kan de planning elke vijf minuten veranderen. Logisch, want de looptijden zijn van een hele andere orde. Vervoersoplossingen bieden voor enkele dagen of weken vraagt om een andere voorbereiding, advisering en begeleiding dan het aangaan van langdurige leaseovereenkomsten. Bij fleetkennis ben je meer bezig voor de lange termijn, zowel in de relaties met klanten als binnen de eigen organisatie en de doelen waar we als team naartoe werken.”

Gabriëlle noemt de open werksfeer bij fleetkennis een groot pluspunt. “Alles is hier bespreekbaar en iedereen is benaderbaar. Je wordt hier door collega’s goed op weg geholpen. Ik krijg de werkprocessen van begin tot eind mee.”

Ook is Gabriëlle te spreken over het afwisselende karakter van haar taken als fleetmanager. “Wanneer klanten een vraag stellen, zijn er vaak meerdere wegen om tot het antwoord te komen. Dit maakt de werkzaamheden heel divers. Er is volop ruimte voor eigen initiatief. De creatieve oplossingen die je als fleetmanager mag aandragen, maken het bijzonder interessant!”

wellicht is dit ook interessant voor u